FAQ


Sbírka otázek a odpovědí
Môžem sa spýtať, ohľadom tých vedľajších postáv, ako presnejšie si predstavujete ich zapojenie do hry? Niečo málo je naznačené na webe, ale stále mi vŕta hlavou, ako to má fungovať v kombinácii s hlavnými postavami a ich zápletkami. Predstavme si, že som vedľajšia postava, bez predpripravného a dohodnutého pozadia a idem si „sám zariadiť zábavu.“ Napojenie sa do hry ako sidekick hlavnej postavy je jasné. Ale čo akákoľvek vlastná agenda? Ak si ju vymyslím počas hry, očakáva sa, že ju budem povinne priebežne konzultovať s organizátormi, aby som nenarúšal zápletky hlavných postáv, alebo ako? Neobávate sa, že za behu vymyslené zápletky vedľajších postáv môžu príliš odvádzať pozornosť hráčov od tých hlavných, navyše vcelku nepredvídateľným a nekontrovateľným smerom, nedajbože tie hlavné zápletky deštruovať? (Ja sa toho osobne trošičku obávam, preto sa pýatm. Emotikona smile Ale možno máte mechanizmy regulácie alebo dostatočné robustné hlavné zápletky, že sú obavy zbytočné.)
    • My si starosti samozřejmě děláme taky, ale po dlouhých debatách a přemýšlení jsme si řekli, že to uřídit jde. A že k tomu jsou nástroje:
      1) Všichni hráči dostanou jednak předem v PDF a jednak v předherních seminářích zasvěcení do toho, co svět ve kterém se budeme pohybovat, znamená, jaké společenské role v něm kdo má. Vedlejší postavy budou mít zařazení v rámci sociálního systému. Ne že bysme je chtěli poslat do hry bez instrukcí. Budou vědět vše o dění, o hlavních postavách jako ty hlavní postavy, budou žít stejnou atmosféru. A jejich postava bude mít nejen jméno, ale povolání, charakter, velmi stručnou osobní historii a návrhy motivací. Ale už se nebudeme starat o to, jestli jim to vše klape, nebo jestli tu postavu neproměnili aby si ji lépe užili. Takže když dáme příklad „jeptiška“, všichni hráči se seznámí s tím, co taková role v sociálním systému značí – co se od ní čeká, co může udělat a co už udělat nemůže. Je to stále samozřejmě velký prostor, ale myslíme, že mantinely vytyčuje natolik, že úplně mimo nikdo neuletí a nezkazí tím hru jiným hráčům – a sám si užije tu svojí.
      2) Navíc hlavní postavy budou mít hodně silné motivace (aspoň doufáme), pro hodně z nich to bude hodně emotivní a hodně hlavních rolí bude pod velkým tlakem, takže spíš si myslíme, že hlavní postavy si ty vedlejší zatáhnou do své linky, aby jim tu a tam s něčím pomohly. Když už jsme dali příklad jeptišky – tak třeba že jeptiška v hlavní roli se bude asi často muset obracet na tu ve vedlejší roli, protože sama to možná nedokáže. A pro tu ve vedlejší roli bude prostor tak akorát, aby si zahrála, mohla udělat svou linku a přitom to hrálo s potřebama hlavních rolí.
      3) V Albigenských se (až na výjimky, které budou mít hráči expicitně napsané nebo řečené cépéčkem) nebude zabíjet. Bude se intrikovat, nenávidět, krást, udávat… ale herně tam nevidíme moc důvod někoho propíchnout, tak to prostě bude pravidlo. Když dojde k rvačce, budou z toho nějaké podlitiny, možná zlomená noha, ovázaná hlava, ale ne mrtví. Takže nehrozí, že rváč ve vedlejší postavě omylem zabil hlavní roli. Může jí samozeřjmě nějakou neplánovanou rvačkou zkomplikovat akci, ale myslíme, že míra nepředvídanosti je ještě uřiditelná, a že přínos vedlejších postav pro hru těch hlavních bude větší než případná rizika z toho, že někde něco pokazí. V nejhorším bude na nás to vrátit na koleje, ale myslíme, že to vše klapne.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

23 − 13 =